Home Fora Gmac – Møder, administration referater mv. Referat – Efterårsmøde i Billund Lørdag 21.9.2019

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1432
    Larsknudsen
    Keymaster

    Referat Efterårsmøde GMAC. Lørdag d 21.09.19 Billund
    Referent: Niels Juul

    Knap 20 mand M/K ikke prangende.

    Vi startede med kort info fra Kristian om tingenes tilstand i Bll, ikke noget substantielt nyt herfra. Den gule flyver står stille idet motorerne skal skiftes, JJ er angiveligt langt i processen med at finde et Hawker fly motorerne kan strippes fra. (Flyet, og dermed motorerne fremstilles ikke mere.

    Herefter nødevakuering under kyndig ledelse af Boye og Mikkel. Alle deltog i forskellige hold. Endnu en gang fik vi bevist at det kan lade sig gøre. Der blev optaget flere film der senere bliver tilgængelige via vores nye hjemmeside.

    Den sorte flyver var ude for at hente to respiratorpatienter hvorfor begge akuttasker var med…..
    Per præsenterede indholdet af akuttaskerne via indholdsfortegnelsen. Med denne, som med de andre tasker skal alle opfordres til at løbe tingene igennem på turene inden patienterne kommer ombord.
    Vi gennemgik igen Hamilton respiratoren, specielt den feature at hvis man skal skifte fra highpressure til low flow skal respiratoren sættes på stand by. Det hjælper rigtigt meget at Hamilton efterhånden benyttes flere og flere steder på AUH så vi kender flere og flere detaljer ved den.

    Vi havde også en god diskussion om beregning af iltforbrug, udsprunget af en tur i foråret hvor 2 respiratorpatienter + en der skulle have nasalilt skulle hjem fra Thailand. I forbindelse med den tur er der et glimrende regneeksempel (liger i dokumentsamlingen) med efterfølgende opgørelse over hvad der reelt blev brugt.
    Konklusionen på vores diskussion var; at den meget håndfaste formulering i vores dokumentsamling, at der skal beregnes iltforbrug + 50% på transporter, måske er lidt for håndfast. I forbindelse med revisionen af dokumenterne der kommer til at rulle her henover vinteren og foråret 2020 inden vores forventede re akkreditering i 2020, ændrer vi formentlig ordlyden til at der bør være 25-50% ekstra oksygen og at man i tilfælde hvor man inden tures start strækker ilt ressourcen dels har diskuteret det med flyoperatøren så routingen lægges efter dette.

    Personligt havde jeg set mest frem til at Lars skulle præsentere hjemmeside og diverse andre IT features og det blev jeg ikke skuffet over.
    Jeg kan ikke gengive alle guldkorn.
    MEN
    Kun opfordrer alle til at downloade diverse apps og programmer som Lars har skrevet om i mails, og efterfølgende logge jer ind på siderne og forsøge at gøre jer familiære med dem.
    OG husk at gmacfile hjemmesiden med bla vagtlister ikke eksistere mere…..
    På den nye hjemmeside kommer alle vores dokumenter til at ligge i opdateret form så alle altid har adgang.
    Anført af Lars arbejdes med forskellige IT løsninger der skal gøre vores dokumentations arbejde lettere og mere sikkert.

    Palle holdt et tankevækkende indlæg om empatisk kommunikation med øvelser indlagt hvor vi skulle tale til hinanden for at finde ind til de empatiske toner. Selvom jeg da er helt sikker på at jeg taler med empati kunne jeg i løbet af dette modul godt se at der stadig er et stykke vej hjem i grænselandet mellem omsorg og empati.

    Der var heldigvis også lidt tid til at hhv sygepl og læger kunne snakke hver for sig om det der nu engang var relevant.

    Efterfølgende nåede vi lige den sidste eftermiddagssol på tarassen ved foreningens lokaler i Højbjerg og efterfølgende middag samme sted.

    Referent
    Niels

    #1433
    Larsknudsen
    Keymaster

    Super godt møde.
    Jeg følger op på diverse IT-ting, som vi snakkede om.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.