Home Fora JoinJet opdrag Gouda tur 28FEB-01MAR

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2078

    Hej alle,

    Vedhæftet finder I en schdule for turen og nedenfor finder I medicinsk info:

    77-year-old man with a medical history of COPD and ischemic heart disease who is in Las Palmas with his wife. He was hospitalized the 07.02.2022 with covid-19, type I respiratory insufficiency and myocarditis with heart failure. He needed mechanical ventilation (FiO2 60% and PEEP 7) from start with sedation and dopamine + noradrenalin.
    The patient showed initial clinical improvement with improved respirator settings (FiO2 35%, PEEP 7) but experienced a septic attack on the 20th of February, with the need for noradrenalin and increase in respirator settings (FiO2 70%, PEEP 10, PAFI 115).
    A Stenotrophomona maltophilia was isolated from respiratory samples and the patient initiated relevant antibiotic for VAP.
    Clinical improvement over the last 3 days. Decreasing sedation, decrease in mechanical ventilation with FiO2 35%, PEEP 8. Decreasing infectious parameters in blood samples.
    Normal kidney function.
    He needs to be transported to Norway with ambu-flight.
    IMPORTANT: still positive PCR for COVID-19 – transportation must be performed under isolation regimen

    DOC: Svein-Age rodt
    NUR: Marianne Høeg-Olesen

    #2080

    INfo vedr. patient samt indlæggelse:

    Jeg arrangerer ambulansen, men denne gang som forrige så bør crewet ha med flyets respirator slik at de ikke må skifte ham over på flyplassen. Vennligst bekreft at de gjør det.
    Formoder at det fremdeles skal være covid protokoll i ambulansen? Bare slik at de har med covidkapsel denne gang om det er behov for den..
    Ambulansen har ilt.

    Jeg kontakter POT og informerer om FT’s hjemreise + sikre at pass og eiendeler er med så fort jeg får bekreftelse på respiratoren.

    Ambulansen vil være på POT 08.30,
    Jeg trenger fremdeles bekreftelse på covidprotokoll og at de tar med respirator fra flyet.

    Kontakt oplysninger på behandlende læge samt info på hvilken stue/afdeling patienten skal indlægges på i Bergen:

    Besked fra vores læge Raquel

    Jeg har meldt FT til infektionsmedicinsk vagthævende på Haukeland sykehus Bergen. De er informeret om at FT kommer på POT ved 18-tiden.
    FT skal på Intensiv afdeling. Vi har aftalt at de ringer til kontakperson på sygehus når de lander.

    Kontakt person: intensiv overlæge (dr. Blomberg) +47 55952450 eller +47 55952453

    Hvis der er problemer med kontakten ovenpå kan de ringer til infektionsmedicinsk vagthævende på mobil: +47 95742184.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.